reklama

Mačacie rande - fotopríbeh

Keď som prišla bývať na dedinu, mačacia ruja bola jedna z mojich prvých nočných môr. Na jeseň a na jar dochádza u mačiek k pravidelnému pudovému správaniu vedúcemu k zachovania rodu. Zvádzanie je spojené s hlasným, naliehavým volaním. Trvá pár dní, kým všetky mačky v dedine privolajú toho pravého kocúra a tí majú nastražené uši aby počuli hlas tej pravej mačičky. Ak sa im pozdáva, tak sa spária a je do nasledujúceho obdobia opäť pokoj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Poprvé som mačacie zvádzanie zažila v noci. Zobudilo ma hlasné mraučanie plné túžby. Trvalo dosť dlho a vykukla som von oknom. Na ceste pod lampou oproti sebe stáli kocúr a mačka, pozerali si do očí a dohadovali sa zrejme o tom, kto prvý začne rande.

Dnes ráno sa podobné zvádzanie odohralo na lúke za plotom. Počúvala som, pozorovala a potom mi napadlo fotiť. Fotky nie sú kvalitné pretože rande sa uskutočnilo asi v dvadsaťmetrovej vzdialenosti a nechcela som ísť bližšie a vyrušiť ich.

Mačka sa typickým spôsobom váľala na tráve, rozťahovala labky, a mraučala. Kútikom oka pozorovala kocúra, či ho zaujala a odhadovala jeho správanie. Samozrejme kocúr bol dosť netrpezlivý a čakal iba na znamenie aby mohol prejsť k páreniu. Dvakrát zaútočil ale márne. Mačka robila fóry, ešte nebola pripravená a dosť drsne sa dožadovala predohry.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kocúr bol asi neskúsený, nechcelo sa mu čakať na rozmary mačičky. Skočil po nej, zahryzol sa jej do krku, ale dostal labkou po hlave. Mačka nahnevaná s plačom zmizla v tráve. Kocúr ju chcel dohoniť, ale nepodarilo sa,...škoda.

Dnes v noci možno opäť nebudeme spať, lebo bude mačací Hotel Paradise pod Malými Karpatmi.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu