reklama

Za dva mesiace takmer 11 kilometrov

Plávanie je jedna z mojich najobľúbenejších fyzických aktivít. Voda ma nadnáša, nezaťažuje kĺby a pritom zapája do činnosti všetky hlavné svalové skupiny môjho tela. Mám rada, keď sa voda prevalí cez moju tvár pri každom tempe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Intenzívne vnímam ako sa mi čistí telo i duša. Vyskúšala som plávanie v slanej vode pokojnej morskej zátoky. Popasovala som sa i v divokých vlnách Severného mora. Srdce sa mi aj teraz rozbúši pri spomienke na plávanie v dravej rieke keď sa čln prevrátil pri splavovaní severských riek.

Od jesene do leta som stálym návštevníkom bazénov. Do týždňa si zaplávam jeden až tri kilometre. Postupne cítim ako sa mi obnovuje sila nôh a paží. Snažím sa intenzívne plávať celú hodinu. Na jej konci akoby sa moje pľúca zdvojnásobili. Za dva mesiace tohto roku, mám za sebou jedenásť naplávaných kilometrov a ďalšiu päťdesiatku pred sebou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak je pravdou, že mozgové bunky sa s pribúdajúcim vekom automaticky znehodnocujú ale iba vtedy, ak sa im nedostáva dostatok podnetov, tak moje plávanie je možno príspevok k tomu aby som to spomalila. Intenzívnym plávaním sa rozprúdi krv. Zvyšuje sa výkonnosť tela a osviežujú sa i moje závity v mozgu. Už počas plávania vnímam jeho zvýšenú aktivitu. Prichádzajú mi na myseľ nové projekty, ktoré by som mohla realizovať v záhrade. Inokedy vediem dialóg s hrdinom poslednej rozčítanej knihy. Nachádzam riešenie drobných nezrovnalostí v rodine a následne úľavu. Plávanie prispieva aj k zmenšovaniu obáv z toho, že telo niečo nezvládne. Vo vode odchádza hnev i zlosť a prichádza pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po plávaní si užívam relaxáciu vo vonkajších bazénoch. Studený vzduch prečisťuje myseľ a teplá voda uvoľňuje svaly unaveného tela. A k tomu jemný podmaz jazzovej hudby z reproduktorov, občas i slniečko zasvieti,...to je to čo mám rada a čo si s chuťou doprajem. Je to dôležité pre mňa a tiež pre mojich blízkych. Kým som zdravá, som nezávislá a moje "starnutie" robí menej starostí iným.

Obrázok blogu
(zdroj: bahnová)
Obrázok blogu
(zdroj: bahnová)
Obrázok blogu
(zdroj: bahnová)
Obrázok blogu
(zdroj: bahnová)
Obrázok blogu
(zdroj: bahnová)

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu