reklama

Vôňa knihy

Kniha sa dá čítať, dá sa v nej listovať, dajú sa v nej pozerať obrázky,...má určite i ďalšie použitie, ale mne ku knihe patri aj to, že k nej čuchám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (71)

Som od toho asi závislá, pretože roky vstupujem do kníhkupectva aby som si „čuchla“. Teraz v lete sú kníhkupectvá otvorené a tak idúc okolo, ma vťahuje zvláštna vôňa tejto predajne. Vstúpim a na chvíľu postojím, zavriem oči a nechám nech sa nabaží môj zmysel ukrytý v nose. Nechám nech sa chvíľu zorientuje v tej zmesi rôznorodých vôni, ktoré ma obklopia. Pociťujem pri tom zvláštne vzrušenie, ktoré prechádza celým telom. Až potom otvorím oči a kráčam smerom, ktorý mi určí môj nos.

Otváram knihu a jemne k nej privoniam. Zalistujem a pohyb papiera rozvinie ten správny buket. Znovu sa ku knihe priblížim a zhlboka sa nadýchnem v jej bezprostrednej blízkosti. Uspokojená jej vôňou sa do nej začítam. Pár riadkov textu, či ma autorov štýl upúta. Potom názov a meno autora si všimnem. Potom recenziu na jej záložkách prečítam. A znovu otváram knihu a čítam v nej riadok po riadku, občas privoniam...Viem je to neobvyklý rituál ako vyberať knihu. Ale ja to mám takto rada a kníhkupectvo a antikvariát zatiaľ neprekonala žiadna parfuméria ani tá značková. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sú knihy ktoré voňajú láskou. Poznáte vôňu lásky? Je to tá, ktorá vás vnútri rozochveje. Poznám vôňu neznámych diaľav, ktorá sa mi pri knihe vybaví. Inak vonia kniha o histórii. Tá sa mi spája s vôňou jemnej zatuchliny. Rada listujem v knihách o umení. Voňajú po olejových farbách galérií. Krátke príbehy zo života mi pripomenú vôňu ľudí, ktorých stretávam na ulici, v autobuse, v obchode, v práci...Vôňa rozprávkovej knihy je jedinečná, tá mi pripomína vôňu domova, keď zababušená v perinách som čítala jednu rozprávku pána Andersena za druhou. A tak som sa pri tom bála o „Škaredé káčatko“, o „Dievčatko so zápalkami“, bála som sa Ľadovej kráľovnej,... aby som napokon prežila pocit úľavy, keď všetko napokon dobre dopadlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je mnoho iných vôni, ktoré sa mi vybavia keď knihu otváram,...sú v nej moje spomienky, predstavy, očakávania, moje strachy aj radosti, ktoré som pri čítaní kníh prežila.Včera ma vtiahla znovu vôňa knihy. Môj dôchodok sa zmenšil takmer o dve tisícky. Budem musieť šetriť. Ale už sa teším. Po večeroch zaľahnem do postele a pri svetle nočnej lampy sa pohrúžim sa do voňavých príbehov.   

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu