reklama

Streetfoto - krátke stretnutia s ľuďmi

Fotografia má zvláštne čaro. Dovoľuje zachytiť ľudí v akcii, v nečakanom momente. Tak vytvára možnosť zachovať si spomienku na okamihy stretnutia sa s neznámym človekom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

Keď si prehliadam fotografie na obrazovke počítača a upravujem ich do výslednej podoby, uvedomujem si, že neznámi ľudia vstupujú do môjho domova a ja na nich hľadím, pozerám im do očí, sledujem pohyby rúk, tela. Zrazu nastáva chvíľa, kedy sa mi vryjú črty ich tváre do pamäte. A každý z nich akoby rozprával svoj príbeh.

Urobila som výber fotografii, ktoré sa mi páčia. Verím, že i v tejto miniatúrnej podobe dokážu rozprávať príbehy aj Vám, bez môjho komentáru alebo s ním. Som vďačná každému, kto mi dovolil zachytiť ho v nečakanom momente a stačilo mu iba moje ďakujem...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Ak okolo Vás prejdú ľudia duchovne čistí a rozdávajú úsmev, ktorý pomáha často viac ako liek, potom je zbytočné navštevovať lekáreň. 

Obrázok blogu

Nečakaný závan vetra prehriatou ulicou leta, rozfúkal dievčatám kadere. A zdá sa, že nielen im sa to zapáčilo.

Obrázok blogu

Dialóg muža a ženy zjavne kučeravého drobca nezaujal

Obrázok blogu

Dvaja umelci zostavujú netradičný náhrobok na cintoríne. Sú tak zaujatí svojím dielom, že ma ani nezbadali.

Obrázok blogu

Stále častejšie si uvedomujem, že aj "staroba" má svoje čaro, ak sa zdieľa vo dvojici

Obrázok blogu

Pán v kroji sa pýši svojím dlhým fúkacím nástrojom

Obrázok blogu

A dáma svojim klobúčikom

Obrázok blogu

Dve japonské ženy akoby reprezentovali dva životné štýly, tradičný a moderný

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Tento pán je zrejme hrdý na svoje šediny.

Obrázok blogu

Stretávala som ľudí, ktorí mali radi samotu. Mladý muž bol zaujatý príbehom a až po hodnej chvíli si ma všimol

Obrázok blogu

Kráčajúca mladá žena je ponorená do seba a je pre ňu v poriadku, ak je práve teraz sama.

Obrázok blogu

Vlk samotár je aj turista, skúmajúci mapu jedného európskeho mesta

Obrázok blogu

Ktovie, či tie nohy v pozadí neupútajú pozornosť unaveného turistu v popredí?

Obrázok blogu

Stretla som ľudí, ktorí sa radi združujú. Títo trubači prišli, vyliezli na nákladiak a trúbili. Spýtali sme sa, či je to súčasť nejakej organizovanej akcie. Odpovedali, že nie, že videli na terase reštaurácie sedieť ľudí, tak im zanôtili pre potešenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Mládenci Holly Misie sa takto kontaktovali na ulici s dievčatami. Do tanca si sami spievali

Obrázok blogu

Tradičný pohľad na dovolenkové námestia

Obrázok blogu

Stretávala som dievčatá a ženy odhalené podľa našej módy a tradícií

Obrázok blogu

 

Ale i zahalené podľa iných kultúrnych tradícii. V tvárach aj týchto mladých žien bolo vidieť radosť zo stretnutia. Potom sa otočili a za nimi sa tiahol tieň

Obrázok blogu

Častý obrázok, radosť z prítulných holubov, ktorých je na mnohých námestiach Európy neúrekom

Obrázok blogu

Na tom istom námestí sa stretávajú ľudia rôznych kultúr, rás

Obrázok blogu

 

i farby vlasov a pleti

Obrázok blogu

Psičkári,... je ich veľa a čí sú bohatí alebo...

Obrázok blogu

...v núdzi, vždy sa so psím priateľom potešia a rozdelia

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Dokonca niektorí psičkári volia farbu odevu podľa farebných kombinácií ich miláčikov

Obrázok blogu

Je táto pani stará? Podľa vrások možno sa tak zdá. Ale práve sa vrátila z výstupu na jednu alpskú trojtisícovku, ktorú hravo zvládla.

Obrázok blogu

Občas sa stane, že nás zaskočí stretnutie našich očí. Zachytila som okamih prekvapenia a možno pohoršenia, že vstupujem s foťakom do súkromia. A druhý okamih bol úsmev ako reakcia na moje poďakovanie.

Obrázok blogu

Špeciálnu kategóriu na mojich fotografiách tvoria ľudia, ktorých by som nazvala "Homomobilus". Telefonujú všade.

Obrázok blogu

Tento pán vystupoval s rozkošným dáždnikom na chatu pod Materhornom a počas výstupu riadil chod firmy. Keďže sme išli spolu dosť dlho, počuli sme, že je na svojich zamestnancov dosť prísny. Ale na mňa sa usmial, dokonca vypol mobil a na chvíľu zapózoval.

Obrázok blogu

A ešte jedna z kategórii mobilomanov... je jedno či sú mladí alebo starí...mobil stále zvoní

Obrázok blogu

A jedna z mojich obľúbených. Zobrazuje dva odlišne postoje muža a ženy. Domnievam sa, že odlišné postoje nie sú len pri fotografovaní.

Obrázok blogu

Mnohých ľudí som zachytila v okamžiku pohybu. Mám rada tieto zábery. Mihnú sa predo mnou a ostane iba náznak ich prítomnosti tu a teraz.

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu