reklama

Slovensko v Európe - Dve hodiny tarzanom

Otvorila som seriál článkov o Slovensku v Európe. Chcem písať o miestach na mape Slovenska, ktoré som navštívila a zaujali ma natoľko, že ich považujem za porovnateľne turisticky atraktívne s inými miestami na mape Európy. Dosť som cestovala a preto si myslím, že môžem porovnávať. Nie som odborník v oblasti cestovného ruchu, som turista a tak viem, že moje dojmy nemusia byť objektívne. Verím však, že tí, ktorí miesta, o ktorých budem písať poznajú, v diskusii ma doplnia a tému rozvinú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Smerovník na mape
Smerovník na mape (zdroj: http://www.tatralandia.sk/main.php?menu=lokalizacia)

Prekážková lanová dráha Tarzania sa nachádza v areáli Aquaparku Tatralandia v Liptovskom Mikuláši na rozlohe asi 5000 m².  Je určená pre všetky vekové kategórie, pričom jediným obmedzením je výška postavy 150 cm. V Strednej Európe porovnateľnú športovú atrakciu ťažko nájsť a ja sa domnievam, že jej výnimočnosť súvisí nielen s rozmermi ale i s nasledujúcimi parametrami:

1. Je umiestnená na otvorenom priestranstve a športový zážitok je dostupný nielen lezcom ale i divákom.

2. Lanová dráha má tri stupne náročnosti. Tie sú vzájomne prepojené, takže lezec si sám určuje trasu podľa svojej výkonnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Najnáročnejší stupeň znamená prejsť 33 prekážok v dĺžke 470 metrov, pričom prejdenie trasy v optimálnom tempe trvá cca 1,5 -2 hodiny. Stupeň náročnosti je daný nielen dĺžkou trasy ale aj charakterom rozmanitých prekážok, ktoré sa prekonávajú vo výške 7 metrov nad zemou.

4. Pri prekonávaní prekážok sa lezec môže kochať pohľadom na Západné Tatry a vodnú nádrž Liptovská Mara.

5. Mnohé prekážky vedú cez iné atrakcie Aquaparku a tým sa adrenalínový zážitok  umocňuje. Po ukončení lezenia sa môžu vykúpať v termálnych vodách, spúšťať na tobogánoch,...

Lanovú dráhu môžu absolvovať všetci,  ktorí sa radi vystavujú adrenalínovým športom a súčasne majú dobrú kondíciu. Ak sa lezec rozhodne, tak trasu musí prejsť celú alebo sa vrátiť. Trasu nie je možné predčasne ukončiť bez pomoci záchranára.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý lezec je prirodzene istený kvalitným horolezeckým  výstrojom a pred vstupom dostane vstupnú inštruktáž a musí prejsť nácvikom zaistenia sa pri prekonávaní prekážok.

Ja som odvahu nenašla ale s úžasom som sledovala výkon odvážlivcov.


Ponúkam pár fotografií, ktorými Vám chcem môj zážitok sprostredkovať:

Obrázok blogu

Žeby nová cesta od Západných Tatier na východ ?

Obrázok blogu

K jej prekonaniu treba začať trénovať už v rannom veku

Obrázok blogu

A pokračovať pokiaľ sily stačia

Obrázok blogu

Skončiť keď už sily nestačia

Obrázok blogu

Vo chvíľach odpočinku

Obrázok blogu

Cesta ešte nekončí

Obrázok blogu

Ak nechýba zmyslel pre rovnováhu, dá sa kráčať i bez pomoci rúk

Obrázok blogu

Vietor občas cestu domotá

Obrázok blogu

Let nad Západnými Tatrami určite všetku námahu vynahradí

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu