Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chcem aby si ma zabila.... (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

z článku samotného vyznieva akoby si bola proti eutanázii

alebo aspoň nevedela, ako sa k tomu postaviť a v poslednom odstavci zrazu píšeš o slobodnej vôli. Ale slobodná vôľa znamená práve možnosť eutanázie. V súčasnosti pacient absolútne nemá slobodnú vôľu vo veci svojho života a v tom vidím pokrytectvo celej spoločnosti. Ak sa sám rozhodnem že to nemá význam, tak ak je niekto ochotný mi pomôcť ukončiť toto trápenie, je to vec len môjho a jeho svedomia a všetci ostatní nábožníci, pseudoochrancovia života a podobní politickí budižkničemovia čo najviac pyskujú do týchto vecí, do toho vôbec nemajú právo vstupovať. Nie je taký problém spáchať ťažko chorý samovraždu, problém je ak to už človek zmeškal lebo do neho vlievali zbytočnú nádej doktori, príbuzní či kňazi a je už fyzicky neschpný to ukončiť. Vtedy by mala nastúpiť pomocná ruka.
Opakujem, je to súkromná vec každého jednotlivca a myslím že nikto na svete nemá morálne právo umierajúcemu brániť skrátiť jeho utrpenie.
 

atman

ja som sa rozhodla, nevyužiť pre seba eutanáziu. A rovnako ako ty opakujes, domnievam sa, že je to "súkromná" vec každého ako sa rozhodne. Ja tomu hovorím slobodná voľba so zodpovednosťou za rozhodnutie.
Domnievam sa, že táto otázka, napriek konečnému rozhodnutiu, konkrétnej osoby má byť diskutovaná.
 

Vysvetli mi prosím poslednú vetu..

Otázka eutanázie má byť vo všeobecnosti diskutovaná..? S účelom vymyslieť nejaké jasné pravidlá jej prípadného uzákonenia..? S účelom vymyslieť nejaký spoľahlivý mechanizmus, ktorý by vylúčil zneužitie..?
.
Potom O.K..

 

posledná veta znamená:

diskutovať aby sme mali dosť argumentov "pre" a "proti", keď sa budeme rozhodovať, pretože toto rozhodovanie považujem za ťažké.
 

 

Potom som rozumel s veľkou pravdepodobnosťou dobre..
 
Hodnoť

Nastolila si ťažké otázky..

Dá sa súhlasiť s tým, že je na nás, či našim blízkym pomôžeme alebo uľahčíme prípadné rozhodovanie.
.
Ale - napíš dnes alebo zajtra u notára vyhlásenie, že súhlasíš, aby v prípade takom a takom niekto (hocikto) prepol nejaký vypínač do polohy OFF, a garantujem Ti, že sa vo chvíli lámania chleba nájde chytrák, ktorý Ti povie - pozor - možno to tak myslel keď podpisoval.. ale myslí to tak aj teraz..?
.
Ľudí baví iným určovať čo majú robiť. A nájde sa veľa takých, čo Ti povedia, že máš, musíš a budeš žiť, aj keby sa Ti ako nechcelo..
.
Čítal som na túto tému už mnoho vyslovených názorov a niekedy mám pocit, že je vo všeobecnosti oveľa viac tých, ktorí sú ochotní prijať vážnejšiu zodpovednosť - nechať pri živote i tých, ktorí nežijú, živoria a chcú odísť.. zriecť sa nulovej perspektívy, žiadnej budúcnosti a obrovskej bolesti..
 
Hodnoť

Som za

eutanaziu. Nech si pre mna za mna zriadia aj dalsiu komisiu, ale som za. Nikdy nezabudnem, ako moj dedko, ktory zomieral na rakovinu mal velke bolesti a prosil ma, ako 13rocne dievca, aby som mu doniesla sekeru a riadne ho nou tresla do hlavy. Ked som nechcela, tak chcel, aby som mu doniesla noz..a ine veci. Nastastie? bol taky slaby, ze nedokazal vstat z postele, ale taketo prosby sme pocuvali dlho. Prosil o smrt a cakal a trpel velmi dlho, takze viem, co to je. Nikdy viac. Som za eutanaziu!
 

danan

napísala si, že si za eutanáziu a súčasne si napísala "NAŠTASTIE?" s otáznikom. Ten otáznik znamená, že tvoje rozhodnutie v konkrétnom okamžiku tvojho dedka nebolo zrejme pre eutanáziu.
 
Hodnoť

sugríva

skutočne sú to ťažké otázky. A domnievam sa, že sa každý musíme rozhodnúť sám ako to chceme mať. Pretože ak sa sami nerozhodneme, rozhodne za nás niekto iný.
 

Súhlas..

Len dúfam, že to nebude sadistický zmrd, ktorý bude rozhodovať a povie - poži si ešte, aj keď už od bolesti nie si pri zmysloch..
 

aj prave pretoto

sa diskusia na túto tému nedá jednoznačne uzavrieť
 
Hodnoť

domnievam sa, ze

utrpenie je pritomne v celom zivote Cloveka (ma svoje opodstatnenie) a moze nas sprevadzat aj v umierani - tu sa zda byt nezmyselnym, preto tie snahy o priblizenie smrti. Utrpenie v umierani (na rozdiel od toho v zivote) je bolestou fyzickeho tela a medicina pozna prostriedky ako toto utrpenie zmiernit. Nie som naklonena eutanazii (ludsky zivot kazdeho jedinca ma svoj rytmus, dynamiku a Cas, ktory je dobre nechat volne plynut), no rozhodne som za POMOC Cloveku v utrpeni. Ako v zivote, tak i v umierani.
Vsetko dobre.
 

rannysmiech

ja by som sa o túto príležitosť nechcela obrať, aj keď mám strach z bolesti, neviem, koľko jej unesiem. Napriek tomu sa tiež domnievam, že je to súčasť môjho života.
 

vsetci

mame strach z bolesti a nikto si ju nezela mila Veronika, ale nevynasajme fatalne sudy nad zivotom ineho Cloveka, neurcujme kedy a za akych podmienok zmysel ma a kedy (uz) nema. Eutanazia je opozitom ´zivota na pristrojoch´ - v oboch pripadoch rozhoduje Clovek o Cloveku. Neprinalezi nam to. Ani v mene moralky, ani v mene Lasky, ci sucitu. Nechajme zivot plynut a POMAHAJME vsetkymi dostupnymi prostriedkami, najlepsie ako dokazeme, od zaciatku az do fyzickeho konca a verme, ze rovnakej pomoci sa raz dostane nam samotnym, potom sa prestaneme bat.
 

rannysmiech

Súhlasím s tebou: "nevynasajme fatalne sudy nad zivotom ineho Cloveka". A preto som to neurobila. Vyniesla som súd o sebe, ako by com to chcela ja pre seba a zverejnila som ho. :-)
 

ci sa nam to paci alebo nie

zijeme v spolocnosti poznacenej krestanskym nabozenstvom. Nase zakony su vlastne postavene na desatore. A to je presne dovod vahania. Bolo by lahsie pre smrtelne choreho cloveka (resp. pre cloveka, kt. by mal asistovat pri eutanazii) rozhodnut sa, keby zil v spolocnosti postavenej na inych zasadach ako tie krestanske, pre vlastnu smrt? ANO. Co ma ale trosku metie, je ta subjektivita vychadzajuca z ludi zijucich na krestanskych zakladoch v pripade smrti. Napriklad: preco ludia na pohrebe placu? Urcite, ak odijde milovany clovek, dovod na velku radost tu urcite nie je, ale nezabranuje nam nasa sebeckost (nas smutok) vzit sa (ak sa to da tak povedat o mrtvom cloveku) do koze cloveka ktory hrozne trpel. Preco sa ludia (najma veriaci) netesia, ze ich blizky clovek je zbaveny utrpenia a hovie si niekde v oblakoch a uziva si blazenosti? Je to obavam sa kvoli nasej sebeckosti. Ak by sme naozaj brali smrt ako sucast zivota, potom by sme si podla mna aj mali vybrat ako ta jedna sucast zivota bude vyzerat, teda, ak robime rozhodutia ohladom nasho zivota, mali by sme mat moznost robit ich aj ohladom nasej smrti.
.
A len tak na okraj velmi odporucam pozriet si film Mar Adentro http://www.csfd.cz/film.php?133874 tam je to vsetko.
 

ringox

ako by si to chcel mať ty, maš chuť o tom napísať? Ako to máš v sebe rozhodnuté ako by si konal, keby si bol v situácii ukončiť život iného alebo požiadať o ukončenie života svojho?
 

Uz viac x

mi mama povedala, ze by nechcela byt v takom stave, aby ju uz bolo treba prebalovat. Radsej by zomrela. Ak by sa ale pri plnom vedomi a dobrovolne zvolila asistovanu eutanaziu (co sa asi tazko stane, ale dajme tomu) tak sa priznam, ze len velmi tazko si viem predstavit ze by som to mal byt ja. Lenze vsetko je relativne a vsetko utrpenie vyzera inak (napriklad aj tym, ze je neunosne dlhe). Ak by kohokolvek z nas postavili pred hotovu vec, myslim ze len malokto by sa na to dal. Ak by sme ale to utrpenie prezivali spolu s inym clovekom a boli by sme s nim denno denne, kto vie.
.
Co sa tyka mna, tak by to mohlo vyzerat tak, ako to spravil ujo v tom filme. No a uz som to vyzradil. No nic.
 

ďakujem ringox

za tvoju osobnú výpoveď. Teraz ti rozumiem lepšie, hovoril si za seba. A ak si to predstavíme, že v tej situácii sme, tak rozhodovanie je veľmi ťažké ak si v tom človek neurobí jasno sám za seba.
 

Aj tam vyssie som hovoril za seba

co sa tyka vlastnej smrti, lebo tam je odpoved kazdeho z nas jasna: ano alebo nie. A ako pises mozme si to len predstavovat. Nemozme sa rozhodnut, lebo tak je to dane ludmi co ich "baví iným určovať čo majú robiť" ako pise surgiva. Argumentuju posunom prahu citlivosti, co je pre spolocnost nebezpecne, bez toho aby si tym sami presli. No ale to je na inu debatu.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Martin Greguš: Poslanec Blaha vs ETIKA. Viete aké predmety Ľ. Blaha učil na Akadémii policajného zboru? 667
  2. Peter Gregor: Čierno biela sloboda - Zanzibar. 336
  3. Martin Greguš: Matovičov status o obyčajných ľuďoch a dôchodcoch. Je to správna "interpretácia" situácie? 166
  4. Karolína Olšavská: Dve sestry alebo Kam môže dospieť zlo zasiate rodičmi 137
  5. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 116
  6. Simona Kyselicová: Ako som začala predávat' medovníky v zahraničí || Život v Nórsku 116
  7. Martin Ondráš: Prvý minister novej vlády o ktorého sa zaujíma generálna prokuratúra 101
  8. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 74
  9. Tomáš Vodvářka: Židovský humor XXXIII 62
  10. Filip Pastorek: Nejvyšší správní soud zasiahol proti korupčnému komisárovi z Luhačovíc 54

Rebríčky článkov


  1. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 2.
  2. Peter Biščo: Tata Fico & Pele syn - večerné rozhovory 1.
  3. Martin Krištoff: Problémy dodávok vakcín korigujú akcie farmafiriem
  4. Olívia Lacenová: Kuriérske spoločnosti sa zviezli na silnejúcich online nákupoch
  5. Stanislav Jurčišin: Kapitalistický úžernícky režim v plnom rozkvete. Quo vadis?
  6. Michal Ičo: Tibor Ičo- Stromy
  7. Stanislav Martinčko: Čo všetko hodinku meral Pellegrinimu krajčírsky majster???
  8. Jozo Peric: Chorváti chcú aj napriek pandémii euro. Chorvátsko ho prijme v roku 2023
  9. Vladimír Bohm: Zrušenie Trampových profilov urýchľuje koniec sociálnych sietí
  10. Dušan Seberíni: Nehádžte perly pod svine. Príhovor ministrovi zdravotníctva


Už ste čítali?