reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
reklama

Potulky po Francúzsku

Zdanlivá pohoda

Veronika Bahnová

Zdanlivá pohoda

Paríž 2012. V jednom z mnohých parkov som sa prechádzala pod veľkoplošnými fotografiami. Letiace strely vnímame len ako atrakciu, ktorá zaujala ale nevyrušovala. Na zelenom trávniku sa deti hrali svoje hry. Mladí debatovali. Dospelí robili svoju prácu, alebo tiež odpočívali. Pestrosť pletí a kultúr v uliciach, v metre,... nikoho neprekvapovala. Každý si prial žiť podľa svojich predstáv a nechal žiť i toho druhého. Policajti zasahovali pri dopravných problémoch. Pohoda a pokoj... Nový rok 2015. Strely z fotografii ožili, policajti chránia ľudí pred ľuďmi. Začíname si všímať viac farbu pleti toho druhého, ...zdanlivá pohoda sa z ulíc vytráca. Deti v školách sa učia žiť opäť multi kulti,...my dospelí hľadáme vlastné limity tolerancie pre multi kulti Európu.

  • 19. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 834x
  • 0
Posledné dojmy chladivej parížskej noci.

Veronika Bahnová

Posledné dojmy chladivej parížskej noci.

Keď pred horúcimi dňami niet úniku, nahrádzam ich prechádzkami za chladivého podvečera. Slnko zapadá a ja sa túlam ulicami miest. Nasávam večernú atmosféru, vôňu, mix zvukov posledných áut, útržkov melódii z kaviarni, ponáhľajúce sa kroky, šepot milencov,...Svetla dávajú magickú tóninu farbám prichádzajúcej noci. Slnko nad Parížom zapadá neskoro a jeho noci sú krátke. Posledné dojmy som si uchovala tak trochu netradične,...ale nech viac povedia nasledujúce fotografie

  • 20. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 006x
  • 4
Život v podzemí - Parížske metro

Veronika Bahnová

Život v podzemí - Parížske metro

som nazvala sériu fotografii, ktoré vám postupne predstavím. Sú z parížskeho metra, jedného z najstarších podzemných dopravných systémov v Európe. Do prevádzky bolo uvedené v roku 1900 pod názvom Metropolitná železnica - Metropolitain - Metro. Má 14 hlavných tratí a dve vedľajšie, 436,6 km, 470 staníc.

  • 13. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 740x
  • 20
Hora mučeníkov, umelcov,...Montmartre

Veronika Bahnová

Hora mučeníkov, umelcov,...Montmartre

Spomienky na Paríž pomaly blednú. Farby obrazov už nie sú sýte. Keď listujem v albume dostaví sa zvláštny stav. Telo si pamätá, prejavuje znaky vzrušenia, radosti a únavy. To som prežívala vždy, keď som sa túlala sama po Paríži, s fotoaparátom a mapou v batohu na pleciach. Tak to bolo aj keď som sa vydala na horu umučených Montmartre (mons martyrium)

  • 19. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 709x
  • 30
Z úcty k životu po živote - Cimetiere du Monparnasse

Veronika Bahnová

Z úcty k životu po živote - Cimetiere du Monparnasse

Blíži sa november, čas, kedy navštevujeme cintoríny, kladieme kvety a zapaľujeme sviečky pri hroboch. Spomíname na našich blízkych zosnulých s nádejou, že aj keď ich pozemský život skončil, tak tam, na tej druhej strane, našla ich duša pokoj.

  • 25. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 292x
  • 15
reklama
Bicyklom okolo Božieho ostrova.

Veronika Bahnová

Bicyklom okolo Božieho ostrova.

Ile dYeu v preklade znamená Boží ostrov. Leží v Atlantickom oceáne asi 17 km od francúzskeho pobrežia, oblasti Vendee. Jeho plocha je asi 23 km, je necelých 10 km dlhý a 4km široký. Má asi 5000 obyvateľov. Prirodzene v letnej sezóne sa zaplní turistami, ktorí milujú more, cykloturistiku, rybárčenie a skúsili sme si to aj my.

  • 17. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 292x
  • 38
Kráľ Slnko sa skryl za mraky, pri prechádzke po jeho záhradách.

Veronika Bahnová

Kráľ Slnko sa skryl za mraky, pri prechádzke po jeho záhradách.

Do Versailles som sa vybrala v čase, keď sa kráľovský zámok, Château de Versailles a jeho záhrady, pripravovali na turistickú sezónu. Priniesla som pár postrehov a fotiek z tejto nádhernej rezidencie francúzskych kráľov a neoficiálneho sídla moci Francúzka v 17. – 19.storočí.

  • 9. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 063x
  • 34
Symbol „novej éry“ Francúzska - La Défense.

Veronika Bahnová

Symbol „novej éry“ Francúzska - La Défense.

La Défense je štvrť Paríža, ktorá sa vyníma v diaľke z výšky Eiffelovej veže i Víťazného oblúka. Pri návštevách Paríža som túto štvrť obchádzala. Zdalo sa mi, že do mesta plného histórie štvrť mrakodrapov nepatrí. Naposledy som neodolala, vydala som sa na cestu k nej a nebanujem.

  • 30. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 208x
  • 36
Champs Élysées – z cyklu potulky po Francúzku

Veronika Bahnová

Champs Élysées – z cyklu potulky po Francúzku

Keď  v roku 1616 sa Marie de Medicis rozhodla predĺžiť svoje prechádzky z kráľovských záhrad  Jarden des Tuileries na elyzejské polia a premenila ich na promenádu lemovanú alejou stromov, iste netušila, že v 21. storočí Champs - Elysées bude jedna z naj... ulíc sveta.

  • 25. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 447x
  • 27
Pod Eiffelovou vežou - z cyklu potulky po Francúzsku

Veronika Bahnová

Pod Eiffelovou vežou - z cyklu potulky po Francúzsku

Je niekoľko miest v Paríži, kde sa cez leto schádzajú turisti z celého sveta. Eiffelova veža je takým miestom. Čakajúc na poradie na výťah smerom hore som fotoaparátom zachytila deti a ľudí pod vežou a panorámu mesta nad Seinou z 310 metrovej výšky.

  • 4. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 616x
  • 27
reklama
V srdci Pyrenejského národného parku

Veronika Bahnová

V srdci Pyrenejského národného parku

Keď som letela zo Španielska domov, tak som si potajme zvečnila  pyrenejské vrchy z okienka lietadla. A potom, keď som sa vybrala na Veľký okruh Francúzskom, tak som sa ich dotkla, keď som na tieto vrchy vyliezla.

  • 31. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 658x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu