reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
reklama

Fotografie

Belorítky, malé bohatstvo pod strechou

Veronika Bahnová

Belorítky, malé bohatstvo pod strechou

Finančná hodnota jednej belorítky je vraj okolo 460 euro. Kolónia hniezd pod strechou  v areáli Divoká voda v Čunove teda predstavuje finančnú hodnotu niekoľko tisíc eur.  Ale o peniazoch to asi nie je.

  • 7. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 200x
  • 9
Dymové variácie - fotografie

Veronika Bahnová

Dymové variácie - fotografie

Stopa dymu má čaro krátkeho okamžiku. Len na chvíľu vyjaví príbeh aby ho prepísal iným. Stala som sa lovcom a zaznamenala som variácie mnohých jeho obrazov.

  • 29. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 778x
  • 16
Len tak si ležím v tráve a fotografujem

Veronika Bahnová

Len tak si ležím v tráve a fotografujem

Orech rozkvitol. Opelené jahňady splnili svoju úlohu a padajú do trávy. Zelenú strieda farba drobných lúčnych kvetov. Z opadaných konárov si mravce urobili preliezačky. Ich cesty smerujú za slnkom rovnako ako kvet púpavy. Jej žlté lúče sa menia na strieborné šediny starej dámy. Na obed má farbu slnka a podvečer bielu ako mesiac osvetľujúci vlahú noc. Len tak si ležím v tráve a fotografujem. Z tohto uhlu pohľadu je svet tak trochu iný, vonia lúkou.

  • 12. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 931x
  • 23
Kvety pre...

Veronika Bahnová

Kvety pre...

Správy z Bostonu otriasli azda každým mierumilovným človekom. Som smutná, že svet sa uberá cestou násilia. Som smutná, že umierajú nevinné deti, ženy, muži. Som smutná, že nie je v mojej moci to zastaviť. Chcem aspoň takto na diaľku položiť pár kvetov pre obete teroru. Chcem aspoň takto prejaviť sústrasť najbližším.

  • 17. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 844x
  • 34
Ešte pár radostí - fotografie

Veronika Bahnová

Ešte pár radostí - fotografie

Na čiernom stole váza bielych tulipánov. Lupene nevinnej farby padajú. Padajú a odhaľujú dušu kvetu. Sedím a myslím na deti, ktoré si spomenuli. Fotím, komponujem tvary. Predlžujem čas života kvetu. Predlžujem si čas spomienok na posledné stretnutie s nimi.

  • 21. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 493x
  • 8
reklama
Opäť prichádzajú hmly... - fotografie

Veronika Bahnová

Opäť prichádzajú hmly... - fotografie

A aj ja som konečne išla fotiť hmlu. Bolo tiché ráno a bola som sama. Moje kroky vyrušili volavky. Zahájili nálety a z vysoka si ma obzerali, či som pre nich reálne nebezpečenstvo. Fotoaparát cvakal ale zrejme to vyhodnotili tak, že sú v bezpečí, skryli sa do konárov stromov a opäť bolo ticho. Veď slnečné lúče prederajúce sa cez hmlu a konáre stromov hluk nerobia.

  • 24. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 108x
  • 27
Na oblohe - fotografie

Veronika Bahnová

Na oblohe - fotografie

Byť tak vtákom a vyletieť medzi mrakmi, byť  malým princom a hrať sa v oblakoch, sedieť v lietadle s nosom prilepeným na okienku alebo len tak ležať v tráve a pozorovať čo sa deje nado mnou. Rada pozorujem oblohu, moje myšlienky plávajú v čase a ako mraky sa postupne rozplynú.

  • 27. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 844x
  • 17
Medzi púpavami - fotografie

Veronika Bahnová

Medzi púpavami - fotografie

Zelenožltým kobercom kráčam každý deň a zdá sa mi to prirodzené a také bežné, že sa už ani nezastavím a nepozriem pod nohy keď šľapnem na žltý kvet púpavy. Dnes som to ale zmenila. Ľahla som si do trávy a trochu som si s púpavami pohovorila, o ich pocitoch, o ich užitočnosti a kráse, o našej nevšímavosti a ľahostajnosti. Povedali mi, že občas túžia po našej pozornosti. Sľúbila som im, že to skúsim napraviť a splniť ich želanie, skôr než ich kvety zblednú a rozfúka ich vietor po lúke. Urobila som nasledujúci fotoreport ako poďakovanie za krásny žltý jarný sen.

  • 21. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 800x
  • 14
Prebúdzanie do jari - fotografie

Veronika Bahnová

Prebúdzanie do jari - fotografie

Prebúdzam sa do krásneho jarného dňa. Mirabelky sú v bielom šate a lákajú včely na svoj sladký nektár. Hrušky sú pred rozkvitnutím. V záhradách, na lúkach a v lese sú rozsypané prvé jarné kvety. Chrobáci sa spájajú aby znásobili svoje rodiny. Vtáci sa pretekajú v trilkovaní. Nechám pôsobiť láskavé mámenie vôní a zvukov a zachytávam poéziu jarných dní.

  • 4. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 197x
  • 7
Festival fotografie v Trnave

Veronika Bahnová

Festival fotografie v Trnave

O Trnave sa hovorí ako o Malom Ríme pre množstvo kostolov a dôležitom centre rímskokatolíckej cirkvi. V týchto dňoch si zaslúži nový prívlastok "Mesto fotografie". Na viacerých miestach Trnavy sa vystavujú fotografie neprofesionálnych i profesionálnych fotografov.

  • 2. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 094x
  • 6
reklama
Zimný východ Slnka - fotky

Veronika Bahnová

Zimný východ Slnka - fotky

Konečne zasnežilo pod Malými Karpatmi. Prvé červánky prefarbili cencúle do farebného spektra. Bolo to pozvanie i pre mňa aby som vybehla von. Slnko pomaly vychádzalo a ožiarilo Smolenický zámok do rozprávkových farieb. Bolerázska nádrž bola jemne pocukrovaná nočným snehom na miestach, kde predtým bola voda.  Nedostatok vlahy spôsobuje, že voda vo všetkých nádržiach v okolí  je hodne vzdialená od pôvodného brehu. Studený vietor sa preháňa rákosim a mraky na oblohe prekrývajú slnko. Chlad mi prechádza do prstov držiacich fotoaparát. Rannú prechádzku končím práve v čase, keď sa spúšťa snehová fujavica.

  • 15. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 510x
  • 19
Prvé kvety - fotografie

Veronika Bahnová

Prvé kvety - fotografie

Dnes je pekný deň, prechádzkový. Na lúkach a v lesoch už vykúkajú prvé kvietky. Ožívajú machy na stromoch. Ešte sa k ním treba skloniť, aby boli lepšie vidieť. Občas kľaknúť na kolená, aby ich fotoaparát zachytil v detailoch. Dnes bola fajn prechádzka, aj keď som čas od času chodila kolenačky.

  • 12. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 174x
  • 39
Ľadové kvapky - fotografie

Veronika Bahnová

Ľadové kvapky - fotografie

Dážď postupne zamŕzal. Koruny stromov, kríkov, trávy aj ploty sa obaľovali do ľadových kabátov. Nuž nedalo mi, vybrala som sa von a pár fotografii aj Vám priniesla.

  • 11. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 554x
  • 23
Sneh pod Malými Karpatmi

Veronika Bahnová

Sneh pod Malými Karpatmi

Snehová metelica bubnovala na okná. Zabielila stráne, polia, stromy. Vyšla som von. Pár stupňov pod nulou, studený prudký vietor. Túlala som sa pod Smolenickým zámkom. Fotila som so skrehnutými rukami. Fotoaparát si nevedel zvyknúť na chlad a prestal automaticky zaostrovať. Odolávali sme nárazovému vetru a snehovým vločkám narážajúcim do mojich očí a skla objektívu. Snáď sa nám podarilo zachytiť atmosféru dnešného rána.

  • 27. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 669x
  • 46
Celoroční návštevníci - fotografie

Veronika Bahnová

Celoroční návštevníci - fotografie

Celý rok prichádzajú na našu lúku. Keď stečie sneh z lesov a strání, objavia sa a spásajú zvyšky suchej minuloročnej trávy.  Sychravé ani daždivé počasie ich neodradí. Na tento priestor si zvykli. Z jari do jesene sa preháňajú vo vysokej tráve. Občas lúku skosíme, tráva vyschne a vôňa sena privábi ich opäť k nám. Prichádzajú skoro ráno a podvečer. Občas nás skontrolujú, či nie sme moc blízko, a keď sa cítia bezpečne, pasú sa ďalej.  Včera som ich opäť zbadala, odfotila a ponúkam pár fotografií z rôznych ročných období.

  • 23. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 364x
  • 19
reklama
Len trochu sa schladiť - fotografie

Veronika Bahnová

Len trochu sa schladiť - fotografie

Tropické horúčavy nedajú dýchať, najlepšie je pri vode alebo pod ľadovou sprchou a možno i týchto pár fotiek osvieži :-)

  • 13. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 495x
  • 16
Na poliach a lúkach - fotografie

Veronika Bahnová

Na poliach a lúkach - fotografie

Dnes cestou do práce  a z práce som sa zastavila na okraji ciest a urobila som pár záberov z polí a lúk pod Malými Karpatmi. Slniečko na chvíľu zasvietilo, mraky sa skryli. Fotografie ponúkam na spestrenie posledných upršaných dní. Možno prinesú kúsok optimizmu aj bez slov :-)

  • 3. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 155x
  • 27
Jarné premeny - fotografie

Veronika Bahnová

Jarné premeny - fotografie

Impresie tohto jara som si zaznamenala a pár z ních ponúkam

  • 27. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 193x
  • 33
Vtáci - fotografie

Veronika Bahnová

Vtáci - fotografie

Dnes opäť snežilo. Jar sa vzdialila. Vtákov treba nakŕmiť. Sýkorky, glezg, stehlíci, brhlík sa zlietali a ja som fotila. Pár fotiek je aj pre Vás, snáď potešia aj bez slov :-)

  • 11. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 794x
  • 51
Zimné spievanky-fotografie

Veronika Bahnová

Zimné spievanky-fotografie

Zima pod Malými Karpatmi bola bohatá na sneh. Sneh pokrýva všetko, čo nie je podstatné pre dojem, sneh v mojom vnímaní nemá štruktúru, je prostriedok, ktorý mi umožňuje prostredníctvom fotografiky zvýrazniť to, čo moje oči, možno dušu, emócie ovplyvňujú...

  • 18. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 615x
  • 23
reklama
SkryťZatvoriť reklamu